IGRE ZA DJECU

IDEJE ZA IGRU S DJECOM

 

Iz knjige Vladimire Velički i Anite Peti-Stanić :“Jezične igre za velike i male“

 

GOSPOĐ ICA OD A DO Ž

 

CILJ: Prepoznavanje prvog glasa u riječi i drugih glasova koji počinju na odre-

đeno slovo

Rečenična sinteza i oblikovanje teksta

 

Dijete zajedno s roditeljem napravi jednu lutkicu od kartona. Tako pripremljena lutka služi kao motivacija za jezičnu igru, jer je ona gospođica od A do Ž. Gospođica može imati imena koliko i slova abecede. Dijete može iz časopisa izrezati i sva slova abecede. Igra započinje tako da se na gospođicu stavi jedno slovo i onda dijete daje ime gospođici koje odgovara tom slovu. Zadatak se komplicira tako da je potrebno osmisliti i rečenicu u kojoj je spominje što više riječi koje započinje tim slovom.(npr. Gospođica Željka voli žvakati žele bombon.)

Igra može biti i natjecateljska.(odrasli protiv djece ili u parovima odrasli/dijete)                                                     .

Pripremila, Brankica Blažević, pedagoginja

IDEJE ZA IGRU S DJECOM

 

Iz knjige Vladimire Velički i Anite Peti-Stanić :“Jezične igre za velike i male“

 

 

ČUDESNA RIJEČ

 

 

CILJ: Poticanje i razvijanje aktivnog slušanja

Vježba koncentracije

 

Dogovori se s djetetom čudesna  riječ. Dijete priča priču o Vuku i 3 praščića. Svaki puta kada se u priči spomene VUK dijete treba (prema dogovoru) npr. čučnuti, skočiti, pljesnuti ili se okrenuti oko sebe ili nešto drugo što se unaprijed dogovori.

 

 

Igra je posebno dobra za djecu koja su izrazito aktivna ili naginju hiperaktivnom ponašanju. Ova igra kod takve djece razvija aktivno slušanje, povezuje ga sa pokretom i preoblikuje u smislenu radnju.

 

Pripremila: Brankica Blažević, pedagoginja

 

IDEJE ZA IGRU S DJECOM

 

Iz knjige Vladimire Velički i Ivanke Katarinčić “Stihovi u pokretu“

BI BA BUČICU

CILJ: Povezivanje različitih osjetilnih sustava u svrhu promatranja i kontrole

pokreta

koordinacija lijeve i desne moždane polutke, poticanje govora

BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
U KUĆICI SU PTIČICE, SVE SU SE SAKRILE Dlanovima pokrijemo oči
BI BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
U KUĆICI SU PTIČICE, GNIJEZDA SU SAVILE Položimo dlan na dlan okrenut prema gore
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
U KUĆICI PTIČICE, JAJA SU SNIJELE Na dlan okrenut prema gore položimo šaku
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
IZ KUĆICE PTIČICE,IZ JAJETA PROVIRILE Skupimo prste jedne ruke,,,, i obuhvatimo ih drugim dlanom
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
U KUĆICI PTIČICE KRILA SU RAŠIRILE Raširimo ruke
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
IZ KUĆICE PTIČICE SVE SU ODLETJELE Mašemo raširenim rukama
BI BA BUČICU PENJEM SE U KUĆICU Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov
KUĆICA JE TIHA, NIJEMA JER PTIČICA VIŠE NEMA Glavom mičemo lijevo-desno

 

Iz knjige Vladimire Velički i Ivanke Katarinčić “Stihovi u pokretu“

TKO JE OVDJE

CILJ: Povezivanje različitih osjetilnih sustava u svrhu promatranja i kontrole

Pokreta, koordinacija lijeve i desne moždane polutke, poticanje govora

POGLEDAJTE TKO JE OVDJE

MIŠJA OBITELJ TO JE

Pokazati sve prste
TATA MIŠ TU JE

OKRUGLIM UŠIMA ČUJE

Pokazati palac
MEKU,SIVU DLAKU IMA

TOPLO MU JE TAKO

Milujemo šaku
I REP DUGAČAK IMA JAKO,JAKO, JAKO Rep pokazujemo oko glave do prstiju na nogama
MAMA MIŠ TU JE

OKRUGLIM UŠIMA ČUJE

Pokazati kažiprst
MEKU,SIVU DLAKU IMA,TOPLO JOJ JE TAKO

 I REP DUGAČAK IMA JAKO,JAKO

Milujemo šaku.

Rep pokazujemo oko glave i kose

BRACO MIŠ TU JE

OKRUGLIM UŠIMA ČUJE

Pokazujemo srednji prst
MEKU,SIVU DLAKU IMA

TOPLO MU JE TAKO I REP DUGAČAK IMA JAKO

Milujemo šaku.

Rep pokažemo oko trbuha

SEKA MIŠ TU JE

OKRUGLIM UŠIMA ČUJE

Pokazujemo prstenjak
MEKU,SIVU DLAKU IMA

TOPLO JOJ JE TAKO I REP DUGAČAK IMA NE BAŠ JAKO

Milujemo šaku

Rep pokazujemo oko ruke

BEBA MIŠ TO JE

DUGAČIJI ON JE

Pokazujemo mali prst
SLIJEPLJENE UŠI IMA,

DLAKA MU JOŠ NIJE SIVA

Milujemo šaku
REP MU JE MALI JAKO

SA SVOJOM OBITELJI ŽIVI TAKO

Rep pokazujemo duž dlana
   

Pripremila, Brankica Blažević, pedagoginja