U petak, 8. studenoga 2024. godine u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu započela je Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama, u organizaciji Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje, a čija je ovogodišnja tema bila Zadivljenost kao načelo odgoja u predškolskim ustanovama.
Ove godine, odgojiteljice i stručni tim dječjeg vrtića Jordanovac iz Kaštel Lukšića prijavile su se za sudjelovanje i izlaganje svoje radionice. Nakon što su dobile temu radionice Prispodoba o dragocjenom biseru, prihvatile su se posla i svakodnevno vrijedno pripremale aktivnosti koje su potom provodile s djecom. Cilj njihove radionice pod nazivom Može li se biser kupiti? bio je osvijestiti preneseno značenje bisera u životu vjernika kao i prepoznati pojedinačne potrebe djeteta koje mogu biti na korist cijeloj skupini i vrtiću.
Koncepcija pedagoške radionice sadržavala je dva dijela. Uvodni dio radionice osvrnuo se na početke projekta o biseru, na okolnosti koje su biser donijele u vrtićku skupinu, provedbu ideja koordinatorica koje su prispodobu o dragocjenom biseru pokušavale implementirati u svakodnevni rad vrtića te načine na koje je ono postalo dio života skupine djece. Kraćim teorijskim presjekom pokušalo se osvijestiti povijesnu vrijednost bisera i njegovu ulogu u životu vjernika pa tako i djeteta. U drugom, interaktivnom dijelu, nastojalo se aktivno uključiti sudionike radionice te posredstvom vizualne, auditivne i taktilne percepcije približiti predložene sadržaje prenosive na neposredan rad s djecom rane i predškolske dobi.
Prema planu, u subotu 9. studenoga, održane su dvije radionice koje su prošle i više nego izvrsno. Sudionice prijavljene na radionice neumorno su pratile prikaz projekta te aktivnosti i metode kojima smo se služili u vrtiću kako bi višestruko značenje bisera prenijeli na djecu. Uz prigodne igre kojima smo upotpunili ovu radionicu, poseban značaj na polaznike ostavio je bibliolog, metoda interaktivnog tumačenja biblijskih tekstova u grupi, s ciljem otkrivanja biblijske poruke za konkretan život. Kako je metoda bibliologa doista primjenjiva u radu s djecom, kolegice su oduševljeno zaključile kako će ovu inovativnu metodu početi koristiti i u svojim vrtićkim grupama. Na koncu susreta, sudionicima su podijeljeni prigodni pokloni s poticajnim citatima iz Biblije kojima su bili očarani i sudionici cjelokupnog skupa.
Zahvalni na Božjoj providnosti i zajedništvu, krenuli smo prema kući motivirani za daljnje projekte i aktivnosti kojima možemo obogatiti dječji rast i razvoj.
Ivana Gadže, pedagoginja