IDEJE ZA IGRU S DJECOM
Iz knjige Vladimire Velički i Anite Peti-Stanić :“Jezične igre za velike i male“
GOSPOĐ ICA OD A DO Ž
CILJ: Prepoznavanje prvog glasa u riječi i drugih glasova koji počinju na odre-
đeno slovo
Rečenična sinteza i oblikovanje teksta
Dijete zajedno s roditeljem napravi jednu lutkicu od kartona. Tako pripremljena lutka služi kao motivacija za jezičnu igru, jer je ona gospođica od A do Ž. Gospođica može imati imena koliko i slova abecede. Dijete može iz časopisa izrezati i sva slova abecede. Igra započinje tako da se na gospođicu stavi jedno slovo i onda dijete daje ime gospođici koje odgovara tom slovu. Zadatak se komplicira tako da je potrebno osmisliti i rečenicu u kojoj je spominje što više riječi koje započinje tim slovom.(npr. Gospođica Željka voli žvakati žele bombon.)
Igra može biti i natjecateljska.(odrasli protiv djece ili u parovima odrasli/dijete) .
Pripremila, Brankica Blažević, pedagoginja
IDEJE ZA IGRU S DJECOM
Iz knjige Vladimire Velički i Anite Peti-Stanić :“Jezične igre za velike i male“
ČUDESNA RIJEČ
CILJ: Poticanje i razvijanje aktivnog slušanja
Vježba koncentracije
Dogovori se s djetetom čudesna riječ. Dijete priča priču o Vuku i 3 praščića. Svaki puta kada se u priči spomene VUK dijete treba (prema dogovoru) npr. čučnuti, skočiti, pljesnuti ili se okrenuti oko sebe ili nešto drugo što se unaprijed dogovori.
Igra je posebno dobra za djecu koja su izrazito aktivna ili naginju hiperaktivnom ponašanju. Ova igra kod takve djece razvija aktivno slušanje, povezuje ga sa pokretom i preoblikuje u smislenu radnju.
Pripremila: Brankica Blažević, pedagoginja
IDEJE ZA IGRU S DJECOM
Iz knjige Vladimire Velički i Ivanke Katarinčić “Stihovi u pokretu“
BI BA BUČICU
CILJ: Povezivanje različitih osjetilnih sustava u svrhu promatranja i kontrole
pokreta
koordinacija lijeve i desne moždane polutke, poticanje govora
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
U KUĆICI SU PTIČICE, SVE SU SE SAKRILE | Dlanovima pokrijemo oči |
BI BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
U KUĆICI SU PTIČICE, GNIJEZDA SU SAVILE | Položimo dlan na dlan okrenut prema gore |
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
U KUĆICI PTIČICE, JAJA SU SNIJELE | Na dlan okrenut prema gore položimo šaku |
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
IZ KUĆICE PTIČICE,IZ JAJETA PROVIRILE | Skupimo prste jedne ruke,,,, i obuhvatimo ih drugim dlanom |
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
U KUĆICI PTIČICE KRILA SU RAŠIRILE | Raširimo ruke |
BI,BA BUČICU, PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
IZ KUĆICE PTIČICE SVE SU ODLETJELE | Mašemo raširenim rukama |
BI BA BUČICU PENJEM SE U KUĆICU | Naizmjence stavljamo jednu šaku na drugu, spojenim jagodicama oblikujemo krov |
KUĆICA JE TIHA, NIJEMA JER PTIČICA VIŠE NEMA | Glavom mičemo lijevo-desno |
Iz knjige Vladimire Velički i Ivanke Katarinčić “Stihovi u pokretu“
TKO JE OVDJE
CILJ: Povezivanje različitih osjetilnih sustava u svrhu promatranja i kontrole
Pokreta, koordinacija lijeve i desne moždane polutke, poticanje govora
POGLEDAJTE TKO JE OVDJE MIŠJA OBITELJ TO JE | Pokazati sve prste |
TATA MIŠ TU JE OKRUGLIM UŠIMA ČUJE | Pokazati palac |
MEKU,SIVU DLAKU IMA TOPLO MU JE TAKO | Milujemo šaku |
I REP DUGAČAK IMA JAKO,JAKO, JAKO | Rep pokazujemo oko glave do prstiju na nogama |
MAMA MIŠ TU JE OKRUGLIM UŠIMA ČUJE | Pokazati kažiprst |
MEKU,SIVU DLAKU IMA,TOPLO JOJ JE TAKO I REP DUGAČAK IMA JAKO,JAKO | Milujemo šaku. Rep pokazujemo oko glave i kose |
BRACO MIŠ TU JE OKRUGLIM UŠIMA ČUJE | Pokazujemo srednji prst |
MEKU,SIVU DLAKU IMA TOPLO MU JE TAKO I REP DUGAČAK IMA JAKO | Milujemo šaku. Rep pokažemo oko trbuha |
SEKA MIŠ TU JE OKRUGLIM UŠIMA ČUJE | Pokazujemo prstenjak |
MEKU,SIVU DLAKU IMA TOPLO JOJ JE TAKO I REP DUGAČAK IMA NE BAŠ JAKO | Milujemo šaku Rep pokazujemo oko ruke |
BEBA MIŠ TO JE DUGAČIJI ON JE | Pokazujemo mali prst |
SLIJEPLJENE UŠI IMA, DLAKA MU JOŠ NIJE SIVA | Milujemo šaku |
REP MU JE MALI JAKO SA SVOJOM OBITELJI ŽIVI TAKO | Rep pokazujemo duž dlana |
Pripremila, Brankica Blažević, pedagoginja